amandabrodiin

Tid för förändring!

Kategori: Bodyblog

Jag är inne på min tredje vecka nu med träning och bra kost! Det känns helt otroligt att jag ändrade allt bara sådär! Från att ätit godis, chips och druckit läsk varje helg och även i vardagar, ätit 1-2 Ben and Jerrys i veckan!! (I know!!) Ätit pizza och hämtmat och inte tränat ett dugg till att känna sig så taggad till att äta mer hälsosamt och att träna! Det känns så bra! 

Vändpunkten var när vi var på Furuvik för nån helg sen och det var så varmt men jag vägrade att gå i shorts för att jag skämdes så över mina ben. Så ska det inte vara! Dom är likbleka för jag kommer inte ihåg sist dom fick sol på sig. Hela förra sommaren satt jag höggravid i skuggan eller hade långkjol på mig. Har inte solat solarium på ca 3 år! Sen efter att ha gått upp 25 kg och ner 21kg så är inte kroppen som den var förut. Från att alltid varit smal och inte ens behövt tänka på vad jag ätit eller att träna till att känna mig som en val.. 

Men nu är det ändring på det! Det blir inte bättre av att sitta och klaga på hur man ser ut och mp dåligt över det! Man får helt enkelt göra något åt saken! Jag har varit gravid, gått upp i vikt, min kropp har förändras och jag har fött barn. Jag har varit hemma och tagit hand om mitt barn och inte haft tid, ork eller lust till träning. Klart att jag inte ser ut som förr. Jag kan bättra min kropp men den kommer aldrig att se ut som förr. Det är jag okej med, jag menar jag fick ju världens finaste unge utav det. Men jag kan må och känna mig bättre av en hälsosam livsstil! 


Kommentera inlägget här: