amandabrodiin

Melvin 10 månader

Kategori: Melvin

Den 18 juli blev lilleman 10 månader! Han bara växer och växer. I måndags var vi till BVC på 10 månaders kontroll. Han väger nu 11330g och är 76,5 cm lång! Han klarade dom små "testerna/kontrollerna" perfekt! Så ännu en godkänd stämpel! 

Melvin är väldigt aktiv och vill att det ska hända saker hela tiden. Det är fullt ös hemma! Han går med stöd, runt soffan, bord, tvbänken, väggen ja allt. Han går jätte bra med gåvagnen och gåbordet. Han kan stå utan stöd men är lite försiktig med det. Han kryper super snabbt och att bli jagad av mamma är det bästa! Han säger mamma, pappa, napp, lampa, vinkar och säger "hejhej". 

Att leka med sladdar, mobiler, tvdosan och kepsar är det roligaste! Han gillar att bada ute så länge det inte är för kallt, då vill han inte! Att busa är bland det bästa, jag låter som er monster och han vet direkt vad som är på gång! Han ställer sig i krypatällninh och skyndar sig iväg och låter "andfådd". Jag kryper efter och jagar honom. Han skrattar och skriker på samma gång, haha! Så kul! Samt att gå och gömma sig så får han leta efter en, när han väl hittat mig så skrämmer jag honom och han skrattar och skriker så han kiknar! :) Att kolla på barn när dom leker ute, spelar fotboll eller hoppar från trampolinen på badet är också en favorit. 

Han härmar en och lär sig jätte bra på det sättet. Om man dricker ur en kopp och låter som att man dricker så gör han lika. Sen ska han bjuda så jag får smaka ur hans kopp. Han leker jätte bra själv men helst med någon. Han dansar så fort han hör musik. 

Han blir så stor och nu går allt så fort. Snart är han ingen bebis längre, han fyller snart 1 år. Vart tog detta år vägen?! Men jag njuter för fullt och älskar varje sekund! Min fina lilla prins! 





Kommentera inlägget här: