amandabrodiin

Stark vilja och trots!

Kategori: A fresh start

Melvin har alltid vetat vad han vill, även när han bara var en liten bebis. Han har alltid uttryckts sig bra och visat klart vad han vill. Vilket är jätte bra! Men om han inte får som han vill, oj oj oj! Vet inte hur många gånger om dagen jag får säga till honom och försöka förklara varför han inte får göra så. Men han skriker rätt ut, blir jätte arg och har till och med börjat ge mig en smäll. Jag säger givetvis till att det är fel men nästa gång är det samma visa igen. 

Han har alltid gått sin egen väg och är väldigt säker i sig själv. Han vandrar iväg även fast han inte ser mig. Bra att han är trygg men mindre kul för mig. Man blir ju självklart leds när man ska gå till dagis, affären eller en promenad och han alltid ska gå åt andra hållet. Sen är det ju självklart läskigt att han bara kan försvinna och springa iväg. På dagis säger dom att han alltid rymmer eller går iväg till andra avdelningar. "En liten vandrare". Jag blir inte alls förvånad! 

Han är som sagt väldigt rastlös, har noll tålamod och blir lätt uttråkad. Det är inte lätt alla gånger att vara själv med denna lilla skitunge! Som tur är så är jag väldig lugn av mig, har ett bra tålamod och älskar att vara med min lilla skitunge mest av allt. 

Han är självklart inte bara envis och trotsig utan världens mysigaste lilla kille. Han har lätt till skratt och älskar uppmärksamhet. En riktig pajas som älskar att stå i centrum. Att leka, busa och vara ute är det bästa som finns. Även att se på film är en favorit. Vill gärna gosa och vara nära. 

Han gör mig helt slut om dagarna men även till världens lyckligaste! 


KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2015-05-08 | 10:10:08

    Känner igen det så väl! Min son är nästan precis likadan och är några dagar yngre än Melvin. Det är jobbigt för oss mammor men hellre en viljestark och tuff grabb än en rädd liten lugn kille. Nu vet vi att de klarar sig själva väldigt bra i livet 😉 men heja dig som kör på alldeles själv. Du är grym! 😊

    Svar: Hehe ja jag antar att jag inte är ensam med ett barn som har en stark vilja 😉 Jo det har du så rätt i! 😊👍 Tack snälla du ☺
    Amanda

Kommentera inlägget här: