amandabrodiin

Nyårslöften

Kategori: Bodyblog

Alla har redan börjat med sina löften medan jag har dragit ut på det lite hehe. Jag börjar på måndag! Detta år är mitt år att träna, äta rätt och vara hälsosam! Efter att ha varit gravid i stort sett hela 2013 samt fött barn så är inte kroppen direkt i sin bästa form. Så nu är jag riktigt motiverad att börja. Ska beställa hem lite nya träningskläder, har endast två set. Behöver fler! 

Vi har även börjat med matschema/veckoschema. Så då känns det lättare att hålla kolla på vad man får i sig, samt är det mer ekonomiskt. Annars storhandlar vi varje månad för en summa samt att vi måste veckohandla färskvaror och allt som fattas när vi ska laga mat. Nu gör vi ett schema handlar allt som behövs så slipper vi extra utgifter och spring till affären! Att äta hälsosamt kommer inte vara så svårt, jag ska börja att utesluta godis/chips/glass/fika och dylikt i resten av månaden för att bli av med sötsuget. Sen ska jag hålla mig till helgerna, men ingen överdrift som nu då jag ska ha allt! 

Jag kommer inte att bo på gymmet i början utan börjar med att gymma en dag i veckan, simma en dag, powerwalks och barnvagnspromenader, samt träningsvideos. Melvin tycker att det är jätte kul när jag tränar hemma, för då ligger han och tittar på mig och pratar och skrattar hehe. 

Så mina nyårslöften är;
• Att börja träna och äta hälsosamt.
• Komma på vad jag vill göra med mitt liv och sätta igång med det.
• Börja spara pengar! Sluta slösa och sluta lägga pengar på skit som pizza, godis m.m. 
• Lägga ner mer tid på mig själv.
• Vara ärlig mot mig själv och stå upp för mig själv.
• Ta tag i körkortet (mest för Melvins skull, så slipper vi vara så låsta och slippa ta tåg och buss hela tiden.
• Vara den bästa mamman och sambon jag bara kan till mina hjärtan






Kommentera inlägget här: