amandabrodiin

Hemma hos mig - Mitt kök

Kategori: Hem & inredning

Så tråkigt att man inte kan få renovera och göra som man vill när man bor i hyres. Jag förstår ju självklart varför, men det är ju så tråkiga grunder i lägenheten. Vanligt tråkigt kakel i köket, tråkiga skåpluckor och bänkskivor och fult plastgolv. Så man gör så gott man kan. Köket var gult, så jag har målat det vitt. Förutom fondväggen som Simons morfar tapetserade åt oss med min favorit tapet. Måste köpa några rullar som vi kan ha i nästa hem ifall den skulle ta slut! 

Bordet vi fått är ommålat till vitt. Jag har köpt nytt tyg som matchar tapeten och klätt om stolarna. Lampan är ett loppisfynd som passar så bra in i köket! Vitt, svart, grått, silver, glas och lila är färgtemat. Skulle behöva en matta att dölja golvet men har inte hittat någon som passar än. Här är några bilder på lite detaljer från köket. 



Kommentera inlägget här: