amandabrodiin

Min lilla kämpe!

Kategori: A fresh start

Inte nog med att han var in till akademiska förra lördagen och var tvungen att limma (gick inte att sy eftersom han vägrade) hans haka och vart livrädd för läkare så åkte vi in till Tierps vårdcentral måndagskväll. Det började rinna massa från hans sår och ville kolla upp det så att såret inte gått upp. Efter nån timme på akuten så fick vi äntligen åka hem. Såret såg bra ut och det blev tvättat och fick nya plåster. 

I tisdags började han att dregla jätte mycket, lukta illa i munnen och fick blåsor på tungan. Simon vabbade medan jag var och jobba. Melvin vart bara värre och värre. I onsdags hade han fått blåsor runt munnen också. Han ville bara gosa och sov till och från under hela dagen. Även jag kände mig krasslig. 

I torsdags var Simon hemma hos mig och vabba medan jag jobbade. Han åkte in till sjukhuset ännu en gång för att kolla vad det var som Melvin fått. Tydligen är det Herpesblåsor som brutit ut nu när han mått dåligt och varit med om allt. Stackars lilla Melvin. Han har ju sån otur! 

Så nu har jag världens gnälligaste lilla kille hemma. Ingenting är bra och hans blåsor gör så ont! Han sover jätte dåligt om natten, äter knappt något och är ledsen nästan hela tiden. Längtar tills han är kry igen och tillbaka till sitt vanliga jag! 



Kommentera inlägget här: