amandabrodiin

Egentid

Kategori: Life as i know it

Egentid. Tid att se en hem film utan att bli störd. Att måla sina naglar, tvätta sitt hår, ta en dusch. Tid att laga mat, tid att äta. Tid att mysa med Simon, kunna gå iväg till sina vänner. Tid att kunna åka iväg utan att förbereda och packa med allt som behövs till en liten bebis. Inte kunna gå på toaletten själv, ta ett avkopplande bad själv, sminka sig. Tid att städa, tvätta och hålla hemmet rent.
Allt detta plus massa mer blir svårare att göra när man har en bebis.

Det må va stökigt här hemma, jag må vara trött, osminkad och inte haft tid till att duscha idag. Jag har inte sett en hel film utan att bli störd utav Melvin. Myset med Simon har minskat och tiden med vännerna är inte alls som förr. Jag kan inte göra vad jag vill och få tid för mig själv när jag vill. För jag är en mamma och mitt barn har ändrat hela min värld. Till det bättre. Egentid är lyx, men det är ingenting mot Melvin.

KOMMENTARER:

  • Johanna säger:
    2013-10-30 | 13:01:18
    Bloggadress: http://nannna.se/

    Åh så söt! :D

    Svar: Hihi tack snälla :)
    Amanda

Kommentera inlägget här: