amandabrodiin

Arbetsintervju

Kategori: A fresh start

Att hitta ett jobb som passar en ensamstående mamma är inte det lättaste. Jag vill tjäna så mycket som möjligt men jobba så lite som möjligt! ;) Skämt åt sido, självklart vill jag arbeta mycket och tjäna massvis med pengar till mig och Melvin. Men samtidigt är tid också pengar. Jag vill ju vara med Melvin så mycket jag kan. Känns så konstigt att jag ska börja vara borta ifrån honom längre dagar när jag varit hemma med honom i 17 månader. Nu är det extra jag jobbar eftersom jag var tvungen att säga upp min fasta tjänst när jag vart själv med Melvin. Det var för mycket kvällar och helger så det gick inte för oss. 
 
Jätte tråkigt, men samtidigt skönt då jag aldrig riktigt trivdes där. I onsdags var jag på en arbetsintervju som konfrensvärdinna på ett hotell i Uppsala. Allt kändes jätte bra förutom tiden man börjar. Blir lite knepigt med dagis med tanke på att vi bor en bit utanför Uppsala. Så dom skulle se vad dom kunde göra åt det. Om det går att ordna så tror jag att jag chansen är stor att jag får det. Så får hålla tummarna att dom kan det!
Kommentera inlägget här: